Zadania rocznego planu pracy:
1. Rozbudzenie dziecięcej aktywności i samodzielności poprzez działania z zakresu edukacji matematyznej w tym kompetencji cyfrowych
2. Zdrowy i bezpieczny przedszkolak, ciało i umysł w równowadze.
3. Ochrona i wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci - niwelowanie negatywnych emocji z wykorzystaniem zasobów środowiska przyrodniczego.
Przedszkolny system uniwersalnych wartości moralnych:
· szacunek ( grzeczność połączona z troską o uczucia i dobro drugiej osoby),
· uczciwość ( mówienie i poszanowanie prawdy, rzetelność, nieprzywłaszczanie sobie cudzej własności, stosowanie zasady bezstronności i równości praw),
· odpowiedzialność ( rzetelne wypełnianie swych obowiązków, dbanie o dobro i zapobieganie złu, a także gotowość do ponoszenia konsekwencji własnych wyborów i zachowań),
· odwaga ( rozumiana jako wartość moralna – podejmowanie trudnych , służących dobru decyzji oraz przeciwstawiania się złu).
· samodyscyplina – umiar i rozwijanie własnego potencjału (umiar – umiejętność nałożenia sobie zdrowych ograniczeń, unikanie skrajności, dążenie do ładu i równowagi, zdolność cieszenia się tym, co mamy),
· pokojowość ( unikanie przemocy; postawa człowieka, który zawsze poszukuje rozwiązań uwzględniających interesy wszystkich, zainteresowanych stron oraz dobro ogólne),
· sprawiedliwość ( uczciwość w ocenianiu i sądzeniu, przestrzeganie zasady równości praw, poszanowanie prawdy oraz prawość postępowania, czyli inaczej ludzka przyzwoitość, postępowanie „fair”),
· szczęście, optymizm, humor ( poczucie trwałego zadowolenia oraz wewnętrznej harmonii i spokoju, które są skutkiem życzliwości i akceptacji siebie i świata, a także wiary w jego zasadnicze dobro),
· przyjaźń i miłość ( przyjaźń – bliski i równoprawny związek między osobami, oparty na wzajemnej sympatii, życzliwości, szczerości, zaufaniu, gotowości do pomocy oraz czerpaniu przyjemności z przebywania razem).
· solidarność ( pomoc ze szlachetnych pobudek),
· piękno ( coś, co nas zachwyca i czyni lepszymi),
· mądrość ( celowe przyczynianie się do dobra poprzez właściwe wybory).
Przedszkolny system upowszechniania zainteresowań czytelniczych dzieci:
· udział w akcji „Cała polska czyta dzieciom”,
· zabawy plastyczne w korelacji z utworami literackimi,
· udział dzieci w konkursach, spotkaniach literackich, wystawach plastycznych, pokazach,
· spotkania w Bibliotece Miejskie im. B.Prusa,
· przedszkolny system polityki ochrony dzieci.
Zestaw Programów Wychowania Przedszkolnego
w Miejskim Przedszkolu nr 13, im. „Bajkowe Przedszkole” w Zgierzu, ul. Słowackiego 8
w roku szkolnym 2025/2026
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealne